EN FR NL

Algemene en bijzondere voorwaarden

De tarieven zijn exclusief btw en zijn onderhevig aan de algemene voorwaarden en de bijzondere voorwaarden van Telenet Group nv. Ze zijn voorbehouden voor professionelen met btw-nummer en vrije beroepen. De bijzondere voorwaarden bepalen in welke landen de inbegrepen minuten, sms’en en mobiele data geldig zijn. Bellen en sms’en naar speciale nummers, alsook het gebruik van diensten van derde partijen, is niet inbegrepen; het verbruik zal u worden aangerekend bovenop uw eventuele tegoed en/of bundels. U betaalt per seconde na de eerste minuut. Om de tarieven van oproepen naar speciale nummers (070, 0900,...), internationale oproepen en roaming te weten te komen, belt u naar 1940 via BASE (gratis in België) of naar +32 (0)486 19 1940 via een ander netwerk (betalend). 

Bijzondere voorwaarden

Pro abonnementen

  • De Pro Start, Contact, Connect, Unlimited, Europe en World contracten hebben een onbepaalde duur. Ze zijn uitsluitend bedoeld voor een strikt normaal professioneel gebruik, onderworpen aan voorwaarden. Als u uw minuten en/of uw volume dataoverdracht in België en/of in de EU-zone niet opgebruikt, worden ongebruikte minuten en/of MB's niet overgedragen naar de volgende maand. 
  • Voor Pro Start, Contact, Connect, Europe en World, indien u het maandelijks surfvolume inbegrepen in de bundel op uw smartphone in België en/of in de EU-zone overschrijdt, wordt het dataverkeer boven dit volume gefactureerd per KB aan € 0,025/MB.
  • Onbeperkte* mobiele data inbegrepen in Pro Unlimited :
    Verbruik in België: Eens het verbruik een volume van 25 GB/maand overschrijdt, kan een actie van de klant gevraagd worden om verder te kunnen blijven surfen gedurende de rest van de facturatieperiode en/of kan BASE de mobiele internetsnelheid verlagen tot 512 kbps; 
    (ii) Verbruik in de rest van de EU-zone: Eens het verbruik een volume van 20 GB/maand overschrijdt, kan de klant verder surfen aan normale snelheid aan 0,0045 euro (excl. BTW) per MB.
    Indien u uw Pro Unlimited abonnement wijzigt naar een ander BASE abonnement, kan u vervolgens binnen dezelfde facturatieperiode niet opnieuw een Pro Unlimited voor hetzelfde mobiele nummer abonnement activeren.
  • Voor Pro Start, indien u de 200 minuten inbegrepen in de bundel overschrijdt, worden de oproepen in België en/of in de EU-zone buiten de bundel gefactureerd aan 0,15€/min. 
  • Voor Pro World, indien u het maandelijks volume van minuten, sms’en en mobiel internet buiten Europa, inbegrepen in de bundel, overschrijdt, worden de minuten, sms’en en het dataverkeer boven dit volume gefactureerd op basis van de standaard roaming tarieven zoals gedefinieerd op BASE.be/Businessroaming.

Pro Internet Anywhere abonnementen

  • De Pro Internet Anywhere contracten hebben een onbepaalde duur. Elke maand wordt automatisch het bedrag van het contract aan uw factuur toegevoegd. Het ongebruikte volume voor dataoverdracht wordt niet overgedragen naar de volgende maand. Indien u het maandelijkse datavolume inbegrepen in de bundel op uw smartphone in België en/of in de EU-zone overschrijdt, wordt het dataverkeer boven dit volume per KB gefactureerd aan € 0,025/MB.

Minuten, sms'en en MB's in Europa

  • De Europese minuten, sms'en en MB's inbegrepen in Pro Start, Pro Contact, Pro Connect, Pro Unlimited en Pro Internet Anywhere zijn enkel geldig vanuit en naar de volgende landen van de EU-zone: Bulgarije, Cyprus (behalve Turkse deel en neutrale VN-zone), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk (incl. Frans Guyana, Guadeloupe, La Réunion, Martinique, Mayotte, Sint-Maarten), Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren & Madeira), Republiek Tsjechië, Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje (incl. Canarische Eilanden), Vaticaan, Verenigd Koninkrijk (incl. Gibraltar) en Zweden.
  • Buitenlandse oproepen maken binnen de EU-zone wordt gefactureerd per seconde, na de eerste minuut zoals in België.
  • Oproepen ontvangen binnen de EU-zone is gratis.
  • Bellen vanuit België naar een EU-land wijzigt niet voor Pro Start, Pro Contact, Pro Connect en Pro Unlimited. De standaard internationale tarieven blijven geldig. Voor Pro Europe en Pro World, internationaal bellen naar een EU-land is in de bundel inbegrepen.
  • De inbegrepen minuten, sms'en en MB inbegrepen in Pro Europe en Pro World zijn geldig vanuit of naar de landen van de EU-zone (zie lijst hierboven) en vanuit en naar Jersey, Monaco en Zwitserland.
  • Het bedrag van de gekozen optie "Bellen naar Europa" wordt elke maand automatisch aan uw factuur toegevoegd. De tarieven zijn enkel geldig naar de landen van de EU-zone (zie lijst hierboven) en naar Jersey, Monaco en Zwitserland. 

Minuten, sms'en en MB's buiten Europa

  • De 800 minuten, 800 sms'en en 2 GB inbegrepen in de Pro World bundel zijn geldig buiten Europa, vanuit en naar de 24 volgende landen: Australië, Brazilië, Canada, Chili, China, Hong Kong, India, Indonesië, Israël, Japan, Macedonië, Maleisië, Mexico, Marokko, Montenegro, Nieuw-Zeeland, Rusland, Servië, Taiwan, Thailand, Tunesië, Turkije, USA en Zuid-Afrika.
  • Het bedrag van de gekozen optie “Bellen/Internet World” wordt elke maand automatisch aan uw factuur toegevoegd. De “Bellen/Internet World” opties zijn enkel geldig buiten Europa, vanuit en naar de 24 landen vermeld hierboven. Indien u het maandelijks minuten of datavolume inbegrepen in de optie overschrijdt, worden de minuten of het dataverkeer boven dit volume gefactureerd op basis van de standaard tarieven zoals gedefinieerd op BASE.be/Businessroaming.
    De “Bellen World” en “Internet World” opties zijn cumuleerbaar. Deze opties zijn geldig op Pro Start, Pro Contact, Pro Connect, Pro Unlimited, Pro Europe en Pro Internet Anywhere. Maar niet mogelijk met Pro World als deze landen zijn al inbegrepen in het tariefplan.

Opties

Na activatie van de optie, wordt het bedrag elke maand automatisch toegevoegd aan uw factuur. Om de opties te deactiveren, hoeft u enkel naar 1940 te bellen (gratis in België). De optie zal gedeactiveerd zijn na ontvangst van uw volgende factuur, behalve als uw factuur al in verwerking was op het moment van uw aanvraag tot deactivatie. In dat geval zal de deactivatie effectief zijn vanaf uw daaropvolgende factuur.

  • Optie "International": elke maand wordt automatisch € 3 toegevoegd aan uw factuur. € 0,12/min. voor oproepen naar vaste lijnen, € 0,24/min. voor oproepen naar mobiele netwerken. De tarieven zijn enkel geldig voor oproepen vanuit België naar de volgende landen: Algerije, Argentinië, Armenië, Australië, Brazilië, Brunei, Bulgarije, Canada, Chili, China, Colombië, Costa Rica, Cyprus, Denemarken, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gabon, Georgië, Griekenland, Hongarije, Hong Kong, Ierland, IJsland, India, Indonesië, Irak, Iran, Israël, Italië, Japan, Kazakstan, Kroatië, Laos, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malawi, Maleisië, Malta, Mexico, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oezbekistan, Oostenrijk, Pakistan, Panama, Polen, Portugal, Puerto Rico, Roemenië, Rusland, San Marino, Servië, Sierra Leone, Singapore, Slovenië, Slowakije, Spanje, Swaziland, Taiwan, Thailand, Tsjechië, Turkije, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Viëtnam, Zambia, Zweden, Zwitserland, Zuid-Afrika, Zuid-Korea. Deze optie is beschikbaar voor Pro Start, Pro Contact, Pro Connect en Pro Unlimited en reeds inbegrepen bij Pro Europe en Pro World.
  • BASE cloud
    BASE cloud
     met een opslagruimte van 1 GB is steeds inbegrepen vanaf Pro Start. 
  • Spotify
    Spotify is optioneel en niet inbegrepen in het tariefplan. Deze dienst kan apart toegevoegd worden. Na activatie van de optie, wordt het bedrag elke maand automatisch toegevoegd aan uw factuur. Meer informatie op BASE.be/Businesscloud
  • Optie Spotify Premium
    - Spotify-diensten kunnen worden gebruikt via Spotify-apps voor computers, smartphones en tablets. Om deze diensten te gebruiken, dien je bij Spotify een account met login en wachtwoord aan te maken. Spotify Premium is voorbehouden voor persoonlijk en privégebruik.
    - Telenet Group nv behoudt zich het recht voor om het Spotify-aanbod op elk ogenblik tijdelijk of definitief te wijzigen of stop te zetten. Telenet Group nv wijst elke verantwoordelijkheid af betreffende de compatibiliteit van je smartphone met de Spotify-diensten. Het datavolume (MB) dat je verbruikt als je de Spotify-diensten gebruikt via je smartphone wordt gefactureerd volgens het tarief voor mobiel internet dat geldt voor je tariefplan. De MB/GB zijn exclusief voorbehouden voor gebruik via gsm of smartphone, elk ander gebruik is niet toegelaten.
    - U betaalt € 7/maand exclusief btw.

Netwerk

Om te genieten van 4G, moet u in een gebied bevinden waar BASE 4G-netwerkdekking is. Wilt u gebruik maken van 4G, dan hebt u een aangepaste 4G-smartphone nodig. Alle info op BASE.be/Businessnetwerk.

* Voorwaarden voor een normaal gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod

Om u optimale gebruiksvoorwaarden te garanderen, zijn onze onbeperkte aanbiedingen exclusief voorbehouden voor een normaal professioneel gebruik. Dat normale gebruik verzekert u een intensief gebruik van de relevante diensten. Slechts in geval van frauduleus gebruik (zoals onder andere het commerciële gebruik van het contract, in het bijzonder voor call center of simbox doeleinden, en/of het ter beschikking stellen aan derden, vb. door middel van hotspotting), oneerlijk gebruik, of meer algemeen, een gebruik dat niet in overeenstemming is met het gebruik dat mag worden verwacht van een klant die het contract voor de betrokken dienst(en) afsluit (zoals in het bijzonder het gebruik van de gsm als babyfoon, of – in het kader van een onbeperkt aanbod mobiele data – het gebruik van de simkaart in andere apparaten dan in een GSM of smartphone, inclusief in bewakingscamera's of 'gateway' apparaten) wordt dit niet gerespecteerd.

Uw gebruik zal in onderstaande gevallen bijvoorbeeld als frauduleus beschouwd worden :

  • U belt regelmatig meer dan 6 uur per dag en/of 30 uur per week.
  • U belt regelmatig meer dan 3 uur ononderbroken en/of met gesprekken die meteen na onderbreking hervat worden.
  • U verstuurt meer dan 350 sms'en per dag en/of 10.000 sms'en per maand.
  • Per maand verbruikt u regelmatig 10 (of meer) keer meer mobiele data dan het aantal mobiele data dat alle klanten met een onbeperkt aanbod gemiddeld verbruiken.
  • Uw mobiele data verbruik vormt een abnormale belasting voor het netwerk en/of kan de ervaring van de andere klanten negatief beïnvloeden.

In elk van deze gevallen behoudt Telenet Group nv zich het recht voor om het leveren van de diensten te beperken of uw contract op te schorten en/of te beëindigen.