Diensten van derden

Wat zijn diensten van derden?

Telenet Group heeft de laatste jaren samenwerkingen opgezet met verschillende nationale en internationale partners (service providers) die hun diensten aanbieden op verschillende manieren: via Premium Voice nummers, Premium SMS/MMS verkorte nummers of via PayByMobile (Direct Operator Billing). Deze diensten maken het mogelijk om via je factuur/aanrekening of je prepaid-beltegoed bijvoorbeeld een sms-ticket van De Lijn te betalen, deel te nemen aan spelletjes en wedstrijden, toegang te krijgen tot exclusieve websites, te chatten of muziek of apps via een appstore aan te kopen en te downloaden.

Zoek op speciaal nummer of code en/of op gewenste periode

Zoek je informatie over diensten van derden? Gebruik dan onderstaande zoekfunctie. Volgende gegevens kan je hiermee opvragen: 

  • De volledige identificatie van de aanbieder van de dienst (naam, contactgegevens, website)
  • De prijs van de dienst op de datum van uw zoekopdracht (prijs per bericht, per gebruik of per minuut voor gesprekken)
  • De beschrijving van het type service (SMS, MMS, PayByMobile, 090x of 070x nummer)

Voor wie zijn diensten van derden?
Diensten van derden zijn beschikbaar voor prepaid- en postpaid-klanten die het netwerk van Telenet Group gebruiken.

Hoeveel kosten diensten van derden?
De service provider biedt de dienst aan en bepaalt de prijs die je betaalt. Telenet Group int de gelden in naam van de dienstenaanbieder.

Gelieve een nummer in te geven
Startdatum is verplicht
De startdatum moet voor de einddatum vallen
Gelieve een geldig verkort nummer (bv. 1234) of de code van de dienst (bv.: W-GAMELOFT GAME) in te geven
Geen gegevens gevonden
{{service.title}}
Connectiekost € {{service.priceSetup}} -
Prijs per minuut € {{service.priceMinute}} -
Dienstaanbieder {{service.providerName}} -
Adres {{service.providerStreet}} {{service.providerPostalCode}} {{service.providerCity}} {{service.providerCountry}}
Klantendienst {{service.providerPhone}} -
  - {{service.providerEmail}} {{service.providerEmail}}
  - {{service.providerUrl}} {{service.providerUrl}}

Premium sms / mms

Premium sms'en/mms'en zijn alle diensten die door middel van een berichtje naar of van een verkort nummer worden verstuurd, en waarvan de prijs hoger is dan de normale prijs van een sms of mms.

Een verkort nummer is een nummer dat bestaat uit vier of vijf cijfers. Het versturen van een code, of startwoord naar dergelijke verkorte nummers is genoeg om de dienst te activeren. De prijzen voor diensten van derden worden nooit door Telenet Group bepaald. Wanneer een premiumnummer wordt gebruikt, bepaalt de eigenaar van de dienst zelf de prijs, binnen een door de Ethische commissie gereglementeerd kader en afhankelijk van het type dienst.

Wil je meer weten over een de prijs van een dienst of een leverancier? Gebruik bovenstaande zoekfunctie.

070x- en 090x-diensten

Premium Voice Diensten zijn diensten die door andere partijen worden aangeboden via het spraaknetwerk en waarvoor een hoger tarief wordt aangerekend dan voor een standaard oproep. 

Deze premiumdiensten worden beschikbaar gesteld via de speciale nummers beginnende met 090x of 070. Zodra je deze nummers belt, wordt de dienst geactiveerd. De prijzen voor diensten van derden worden nooit door Telenet Group bepaald. Wanneer een premiumnummer wordt gebruikt, bepaalt de eigenaar van de dienst zelf de prijs, binnen een door de Ethische commissie gereglementeerd kader en afhankelijk van het type dienst.

Wil je meer weten over een de prijs van 090x- of 070x-nummer of over een leverancier? Zoek het op in het overzicht.

PayByMobile

PayByMobile is een additionele betalingsdienst voor digitale aankopen. Via het Direct Operator Billing (DOB) platform kunnen aanbieders van digitale diensten de eindgebruikers laten betalen via de telecomfactuur of via het prepaid- beltegoed. Dat gebeurt ondermeer voor betalingen van applicaties, websites, market stores, en andere digitale aankopen.

Telenet Group heeft afspraken met verschillende internationale partijen die gebruik maken van het Direct Operator Billing Systeem. De prijzen voor de diensten die worden aangeboden door partners, worden bepaald door de eigenaar van de dienst en nooit door Telenet Group. 

Wil je meer weten over de prijs van een dienst, over een leverancier of heb je een klacht over een dienst? Gebruik bovenstaande zoekfunctie.

Bulk sms

Bulk sms'en zijn berichten die worden verstuurd door een derde partij vanuit een applicatie en gratis zijn voor de eindgebruiker. Alvorens men de klant een bericht mag toesturen, moet die toestemming geven aan de eigenaar van de dienst. Bulk sms-berichten zijn te herkennen omdat ze steeds worden verstuurd vanaf een verkort nummer. Wil je weten welk bedrijf je een bericht heeft gestuurd? Gebruik bovenstaande zoekfunctie.

Telenet Group kan enkel informatie leveren over de identiteit van de verzender als het bericht verstuurd is via het netwerk van Telenet Group. Als het bericht verstuurd is via een ander netwerk, heeft Telenet Group geen informatie over de verzender/eigenaar van de dienst.

Nuttige informatie

In geval van problemen
Ondervind je een probleem met een aangekochte dienst, gelieve de dienstenleverancier te contacteren zodat hij voor jou het probleem kan oplossen.

Diensten blokkeren
Wil je vermijden dat het bedrag op je factuur/aanrekening door het gebruik van premiumdiensten abnormaal hoog oploopt? Heel eenvoudig: met de dienst "oproepblokkering" kan je oproepen naar bepaalde soorten nummers of premiumdiensten blokkeren. Zeer praktisch als je thuis kinderen of tieners hebt. Meer info? Bel 1999 of klik hier.

Hoe bescherm ik mijn kinderen?
Telenet Group doet er alles aan om kinderen die een gsm gebruiken te beschermen. In februari 2007 hebben de Europese mobiele operatoren en de dienstenaanbieders een gezamenlijke structuur voor de hele EU opgezet om het gebruik van gsm's door kinderen en jonge tieners veiliger te maken.

De Belgische mobiele operatoren steunen deze structuur en zijn overeengekomen dat ze het initiatief van de structuur in de praktijk willen uitvoeren. Je kan de "Belgische gedragscode voor veiliger gsm-gebruik door jonge tieners en kinderen" hier raadplegen.

Je vindt hierover ook meer informatie op de websites van Insafe of Child Focus.

Ethische Commissie
De Ethische Commissie voor de telecommunicatie gaat na of betaalnummers correct gebruikt worden (bijvoorbeeld 090x- of 070x-nummers, en sms'jes naar een nummer van vier cijfers dat begint met 3, 4, 7 of 9). De commissie voert hiervoor zelf onderzoek uit en analyseert klachten die worden ingediend wegens het niet-naleven van de Ethische Code voor de telecommunicatie. Klachten kunnen worden ingediend bij het secretariaat van de Ethische Commissie (Ellipse Building - Gebouw C - Koning Albert II laan 35 - 1030 Brussel). De klacht wordt aan de Ethische Commissie voorgelegd als het probleem niet kon worden opgelost door bemiddeling bij de operator. De Ethische Commissie kan kennis nemen van een klacht die werd ingediend bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie als de bemiddeling van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie niet tot een voldoende resultaat voor de klager heeft geleid. Voor meer informatie over de Ethische Commissie en haar activiteiten klik je hier

Gedragscode
De Belgische mobiele operatoren hebben samen een gedragscode opgesteld voor het beheer van premium sms-diensten en voor PayByMobile-diensten.