Hoe een toestel terugsturen?

Wanneer je je diensten hebt geannuleerd/stopgezet of je toestel is defect, stuur je het gratis terug naar ons. Hoe doe je dit? Ontdek het in dit artikel!

Wat wil je retourneren?

We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze

BASE modem en/of BASE TV-box

Deze heb je

Wifi-booster of smartphone

Deze heb je

BASE modem en/of BASE TV-box

Deze heb je

Wifi-booster of smartphone

Deze heb je

Een BASE modem of een BASE TV-box terugsturen

De procedure is dezelfde, of je je nu binnen 14 dagen bedenkt (herroepingsrecht) na bestelling of je wil je BASE-dienst(en) (internet en/of TV) wilt stopzetten. 

Neem eerst contact op met onze klantendienst op het nummer 1999 (gratis vanaf een BASE-nummer) of 32 486 19 19 99 (vanaf elke andere vaste of mobiele lijn).

Of vul dit online formulier in. Dan nemen wij contact met je op om dit te regelen.

 

Na ons gesprek ontvang je een e-mail met je retourlabel. Dat print je uit.

Bereid de terugzending voor:

  • Plaats het toestel (BASE-modem en/of BASE TV-box) in een kartonnen doos. Bescherm het toestel indien nodig zodat het niet beschadigd geraakt tijdens het transport. 
  • Kleef het retouretlabel op het pakket.

Goed om te weten

De BASE-modem bevat de modem, de stroomkabel, enz. De BASE TV-box bevat de TV-box, de afstandsbediening, de stroomkabel, de HDMI-kabel, enz.

Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt om je pakket gratis te versturen.

Belangrijk

  • Als je de BASE modem en de BASE TV-box niet binnen de gevraagde termijn terugstuurt, rekenen we een kost aan.  
  • Verpak de BASE modem/BASE TV-box zorgvuldig - als de modem/TV-box beschadigd is, kunnen we je hiervoor een kost aanrekenen. 

Een wifi-booster of smartphone retourneren

Lees goed na wat je moet doen.

Heb je je toestel binnen de afgelopen 14 dagen ontvangen?

Stuur het gratis op en je krijgt je geld terug. Lees hieronder hoe je dit doet.

  1. Vul dit online webformulier in binnen de 14 dagen na levering als je gebruik wil maken van je herroepingsrecht (Wat is herroepingsrecht?).
  2. We sturen je per e-mail een retourlabel dat je moet uitprinten.
  3. Doe de wifi-booster of smartphone in een doos en plak het retourlabel op de verpakking.
  4. Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt om je pakket gratis te versturen en je krijgt je geld binnen 14 dagen terug.

Let op!

  • Het toestel moet zo goed “als nieuw” zijn. Dan kan iemand anders het opnieuw gebruiken.
  • Schakel alle beveiligingsfuncties uit die je hebt ingesteld.
  • Als je een eSIM-kaart hebt, verwijder dan het eSIM-profiel.
  • Het toestel moet in de originele verpakking zitten, met alle originele accessoires en eventuele gratis of afgeprijsde producten die je erbij hebt ontvangen.

Heb je je toestel 15 dagen of langer geleden ontvangen?

We nemen helaas geen wifi-boosters of smartphones terug als het herroepingsrecht van 14 dagen is verlopen.

  • Wifi-booster
    De wifi-booster is van jou. Je kunt hem doorverkopen of blijven gebruiken met eender welke internetverbinding. Werkt hij niet? Zie de volgende stap “Het toestel werkt niet”. Tijdens de garantieperiode (2 jaar) kun je hem nog steeds terugsturen om een nieuwe te krijgen.

  • Smartphone
    Wil je je smartphone niet meer combineren met een gsm-abonnement? Contacteer BASE op 1999 (met een BASE-nummer) of op +32486191999 (met een niet BASE-nummer). Ga je naar een lager abonnement of zet je je abonnement stop? We rekenen de restwaarde van je smartphone aan op je volgende aanrekening/factuur. Wat die restwaarde is, vind je in de My BASE-app. Werkt je smartphone niet meer? Raadpleeg dan de volgende stap “Het toestel werkt niet”. 

Tijdens de eerste 14 dagen na levering 

Je hebt een probleem met je wifibooster of je smartphone. Wat moet je doen

  • Wifi-booster
    Probeer eerst het probleem zelf op te lossen met behulp van dit artikel: Werkt je wifi-versterker niet optimaal? | BASE.  

  • Smartphone
    Kijk eerst na wat het probleem is. Is het een softwareprobleem?  Probeer dan een harde reset uit te voeren. Is het eerder fysieke schade aan je nieuwe smartphone of werkt je toestel helemaal niet meer?

  • Kan je het niet oplossen? 
    Stuur je toestel terug naar ons. Je kan dan kiezen om je geld terug te krijgen of om een nieuw toestel te bestellen.
     
  1. Vul dit online formulier in.
  2. We sturen je per e-mail een retourlabel dat je moet uitprinten. 
  3. Doe de wifi-booster of smartphone in een doos en plak het retourlabel op de verpakking. 
  4. Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL-afhaalpunt om je pakket gratis te versturen. Je krijgt je geld binnen 14 dagen terug of je krijgt een nieuw toestel in de plaats. 


Tijdens de garantieperiode

Je valt buiten de periode van herroepingsrecht (14 dagen na levering), maar je hebt een probleem met je wifi-booster of je smartphone binnen de garantieperiode van 2 jaar? Dan kan je dit doen: 

  1. Vul dit online formulier in om aan te geven dat je wifi-booster niet meer werkt. 
  2. We sturen je per e-mail een retourlabel dat je moet uitprinten. 
  3. Doe de wifi-booster in een doos en plak het retourlabel op de verpakking. 
  4. Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL- afhaalpunt om je pakket gratis te versturen en je krijgt een nieuw toestel in de plaats. 

  • Smartphone
    Registreer je smartphone via repair.base.be. Als je probleem onder de garantievoorwaarden van de fabrikant valt, rekenen ze geen kosten aan. Zo niet, dan brengen ze je op de hoogte. Regel je dit liever met een shopmedewerker? Dan kan je terecht in één van onze BASE Shops. 

Buiten de garantieperiode

  • Wifi-booster 
    We kunnen helaas niet veel meer doen om je te helpen. 
    Neem gerust een kijkje op onze promo- en wifi-boosterpagina

  • Smartphone 
    De herstelling kan je aanvragen via repair.base.be. Je bent wel verantwoordelijk voor de herstellingskosten wanneer de garantieperiode verlopen is. De fabrikant zal je eerst informeren over de kosten en dan kan je zelf nog beslissen.  

Of je kan dit ook bespreken met een shopmedewerker. Ga gerust langs in een van onze BASE Shops.  
 
Of neem gerust een kijkje op onze promo- en smartphone-pagina’s. 

Vergeet je toestellen niet te recycleren.