Alles over de rollen van een BASE-login

De rol die je hebt op je BASE-account bepaalt wat jij kan bekijken en aanpassen in My BASE of de My BASE-app. Weet je even niet meer welke rol je hebt of wat je precies kan bekijken of aanpassen? We leggen het jou hieronder graag uit!

Welke rollen zijn er?

Je bent de contracthouder als het BASE-abonnement op jouw naam staat. Deze rol kan achteraf niet aangepast worden, je blijft altijd gekoppeld aan het abonnement. Je kan als contracthouder dingen aanpassen en beheren die een gewone gebruiker niet kan.

Een beheerder kan hetzelfde als een contracthouder, alleen staat het abonnement niet op diens naam.

Wat kan een contracthouder/beheerder?
  • Nieuwe producten bestellen
  • Producten aanpassen
  • Aanrekeningen/facturen bekijken
  • Verbruik zien van alle producten
  • Simkaart omruilen voor alle nummers
  • Blokkeringen of limieten aanpassen van alle nummers
  • Mobiel nummer activeren
  • Gebruikers uitnodigen en aanpassen naar beheerder
Wat kan een contracthouder/beheerder niet?
  • Voicemail beluisteren van nummers die niet aan hun login gekoppeld zijn

Goed om te weten: het nummer van de beheerder vind je gemakkelijk terug in My BASE onder "Contactgegevens". 

Als gebruiker kan je enkel het verbruik en de gegevens bekijken van de mobiele nummers die gekoppeld zijn aan jouw login. 

Wat kan een gebruiker?
  • Verbruik zien van gekoppelde mobiele nummers
  • Mobiel nummer activeren, als deze gekoppeld is aan jouw login
  • Simkaart omruilen voor gekoppelde nummer, behalve voor een herlaadkaart
Wat kan een gebruiker niet?
  • Niet-gekoppelde producten bekijken
  • Aanrekeningen/facturen bekijken
  • Producten aanpassen
  • Simkaart omruilen voor een herlaadkaart

Waarom moet ik een beheerder instellen?

In geval van probleem contacteren we de beheerder van het BASE-klantennummer. 

Tip: indien je kinderen ook BASE-klanten zijn onder jouw klantnummer is het aangeraden om het nummer van één van de ouders in te stellen als beheerder. Wij zullen hem/haar dan contacteren bij eventuele wijzigingen.

Hoe kan ik rollen aanpassen?

Het kan gebeuren dat je een nieuwe of extra beheerder wil aanduiden of dat je een beheerder weer gebruiker wil maken. Alleen de beheerder van het abonnement kan deze rollen aanpassen. 

Ben jij de beheerder? Ga naar de My BASE en meld je aan. Kies Beheer je gebruikers en selecteer het profiel dat je wil aanpassen: profiel bekijken/bewerken > profielinstellingen > profielrol wijzigen. Je kan een beheerder dan wijzigen naar gebruiker, of omgekeerd.

Belangrijk: een beheerder kan je niet rechtstreeks uitnodigen. Je nodigt deze eerst uit als gebruiker. Daarna kan je de rol aanpassen.