Kan ik mijn huidige gsm-nummer behouden als ik van abonnement of provider verander?

Of je nu al BASE-klant bent of nog niet, jij hebt de touwtjes in handen als het gaat over je gsm-nummer. 

Je kan er als nieuwe klant voor kiezen om gratis een nieuw nummer te nemen of je huidige nummer van je vorige provider naar BASE over te dragen. BASE regelt gratis en snel de overstap voor jou.

Verander je als bestaande klant van abonnement? Dan gaat je nummer gewoon mee, tenzij je voor een nieuw nummer kiest.

Hoe werkt nummeroverdracht?

Om je nummer naar BASE over te zetten, hebben we je huidige mobiele nummer en je simkaartnummer of accountnummer nodig. Die info vind je in de klantenzone van je vorige provider, op je aanrekening of kan je ook gewoon opvragen bij je oude provider. BASE zorgt ervoor dat je nummer binnen de 24 uur overgezet is. Je wordt via sms verwittigd als je oude netwerk wegvalt. Als dat gebeurt is het tijd om je BASE-simkaart in je toestel te steken en dan ben je klaar om te gaan!

Belangrijk: zorg dat je tijdens het overdragen van je nummer niet in het buitenland bent, want je eerste oproep moet je vanuit België doen. Toch in het buitenland? Je hebt dan tijdelijk geen bereik tot je weer in België bent!

Hoe geef ik aan dat ik mijn nummer wil behouden?

Bestel je je (nieuwe) simkaart/abonnement…

  • online of in de My BASE-app? Duid dan tijdens je bestelling aan dat je je nummer wil behouden. Vul je persoonlijke gegevens in en geef het mobiel nummer dat je wil overdragen door zodat we verder aan de slag kunnen. Zodra je je simkaart krijgt, kan je ze activeren. Tijdens die activatie hebben we ook je huidig simkaartnummer of accountnummer nodig.
  • in een BASE Shop? Zeg aan onze shopmedewerker dat je je nummer wil behouden.