EN FR NL

In vier stappen naar een succesvolle Facebook-advertentie

Waarom scoort de ene Facebook-advertentie beter dan de andere? Marketingspecialist Hubspot verklapt het geheim om veel clicks te krijgen. 

Bij deze: vier ingrediënten van een succesvolle Facebook-advertentie.

1. Kies een aantrekkelijk beeld

Sterke content is woord én … beeld! Pik er een leuke, spannende, mysterieuze en vooral duidelijke foto of video uit. Het trekt de aandacht en wordt gemakkelijker gedeeld. Plus: het Facebook-algoritme heeft een zwak voor visuele content, waardoor uw advertentie meer bereik krijgt. Korte filmpjes maken is zo gefikst met de gratis app Boomerang.

2. Breng uw doelgroep in kaart

U kunt pas raak schieten als u precíés weet waar de roos hangt. Of anders gezegd: wie is uw doelgroep? Bepaal dat hypernauwkeurig. Wat vinden zij leuk en wat niet – stem uw advertentie daarop af. Hebt u meerdere doelgroepen op het oog? Maak dan telkens een aangepaste advertentie. De relevantiescore van Facebook helpt u op weg. 

3. Doe een waardevol aanbod

What’s in it for me ? Het is dé vraag die de facebooker zich stelt. Vertel hem expliciet waarom hij maar beter doorklikt op uw advertentie. Bijvoorbeeld:

  • Bespaar 20 procent.
  • Geniet nu van dit tijdelijke aanbod.
  • Vertrouw op een service die u nergens anders krijgt.

4. Zet aan tot actie

Geen advertentie zonder call to action. Wat verwacht u van de lezer? Maak hem dat duidelijk, zodat hij weet wat hij moet doen. Bijvoorbeeld: bestel voor 1 mei, boek uw verblijf voor 30 juni, …