Een contactpagina is superbelangrijk voor uw website. Bezoekers checken deze om te kijken hoe echt het bedrijf is achter de website. Met deze tips creëert u de beste contactpagina.
Vertrouwen. Daarrond draait het ook online. Mensen kopen niet zomaar op eender welke website. Mensen vertrouwen niet zomaar elk bedrijf dat ze vinden via Google. Daarom is een contactpagina zo belangrijk. Met echte contactgegevens maakt u duidelijk dat u menselijk bent. Dat de mensen achter de site te bellen of te mailen zijn.
Uw fysieke adres is uitermate belangrijk. Dit duidt erop dat u niet zomaar een geest in de cloud bent. Klanten kunnen naar u toe komen.
Toon op een kaartje waar u gevestigd bent. Gebruik hiervoor Google Maps. Als het goed is, staat uw bedrijf er automatisch op aangeduid. Zoniet, stel eerst Google Mijn Bedrijf in.
Telefoonnummer en mailadres zijn onmisbaar. Voorzie deze van een onzichtbare link zodat ze aanklikbaar worden. Mensen bellen of mailen u nu met één klik, ook met hun smartphone.
Met foto’s benadrukt u hoe echt u bent. Plaats foto’s van uw winkel, van u aan het werk, van afgewerkte projecten. Mensen neuzen altijd graag rond bij een ander.
Maak het bezoekers zo gemakkelijk mogelijk. Via een contactformulier kunnen ze op de pagina zelf hun vraag posten. U krijgt deze in uw mail en antwoord hen ook via mail.
Hebt u een bedrijfspagina op Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram? Leg de link. Zo leren ze u nog beter kennen, beginnen ze u te volgen en groeit het vertrouwen.
Herinner uw bezoeker aan wat u hem of haar te bieden hebt. Som bovenaan beknopt uw activiteiten op. Zo wordt de bezoeker bevestigd in het voornemen u te contacteren.
Bezoekers die op uw contactpagina belanden, zijn geïnteresseerd. Ze staan op het punt om contact op te nemen, maar zitten nog met een paar vragen. Link daarom naar de veelgestelde vragen. Misschien vinden ze daar het antwoord al. Deze FAQ zet u wel als een aparte pagina op uw website.
Link op verschillende locaties naar deze contactpagina. Mensen zoeken ze misschien in de footer, bovenaan rechts in de navigatiebalk of onderaan in een verticaal menu. Plaats de link Contact alvast op deze plaatsen. Link ook in blogposts, berichten en de Over ons-pagina naar de contactpagina.