Verklaring betreffende verkeersbeheer

Mobiele communicatie is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven: we zijn overal en altijd bereikbaar, we delen onze memorabele momenten en we nemen onze smartphones overal met ons mee. Onze mobieltjes zijn ook uitgegroeid tot een bondgenoot van onze eigen veiligheid: het laat ons toe om constant contact te houden met vrienden en familie en indien nodig kunnen we in alle omstandigheden meteen contact opnemen met de hulpdiensten. Voorkomen, waarschuwen... en geruststellen dat alles in orde is: dit is vandaag de dag "piece of cake".

Om de continuïteit en de kwaliteit van de dienstverlening voor de klanten te kunnen verzorgen, controleert Telenet Group op een continue manier of het netwerk van Telenet Group al dan niet overbelast is en of maatregelen nodig zijn om de capaciteit op een bepaalde locatie te verbeteren.

Meer in het bijzonder kan Telenet Group volgende maatregelen nemen om verzadiging te voorkomen en/of te verhelpen en de capaciteit op een bepaalde locatie te verhogen:

  • Telenet Group kan het verkeer op een bepaalde locatie beter spreiden tussen de verschillende beschikbare technologieën (2G, 3G en 4G) en omliggende sites om verzadiging van een technologie of site te voorkomen.
  • Het plaatsen van tijdelijke sites (voornamelijk bij massa-evenementen).
  • Het bouwen van nieuwe sites.
  • Het in dienst stellen van bijkomend spectrum om capaciteitsproblemen op een bepaalde locatie beter te verwerken.
  • Telenet Group raadt zijn klanten aan om bij crisissituaties bij voorkeur sms-berichten of dataverbindingen te gebruiken eerder dan telefoongesprekken die meer capaciteit eisen.

Dankzij deze maatregelen kunnen de klanten van Telenet Group genieten van een betere gebruikservaring en zal meer in het bijzonder het aantal mislukte oproepen afnemen en de spraakkwaliteit verbeteren. Ook zal in dit geval de data kwaliteit verbeteren, wat betekent dat het gebruik van apps en andere datatoepassingen vlotter zullen verlopen.