De limiet buiten abonnement: wat is het en hoe werkt het?

Krijg je af en toe onverwacht extra kosten op je aanrekening of factuur? Niet leuk natuurlijk. Met onze limiet buiten abonnement, beslis je zelf hoeveel je extra uitgeeft per abonnementsperiode. 

Hoe stel ik mijn limiet in? 

De limiet buiten abonnement stel je in via My BASE of in de My BASE-app.  

Belangrijk: alleen de beheerder van een BASE-account kan limieten buiten abonnement instellen of aanpassen. 

  • Open de app 
  • Klik op "Meer" onderaan je scherm 
  • Kies "Limiet buiten abonnement”.  
  • Kies het bedrag dat je maximaal wil uitgeven bovenop je abonnement en sla de aanpassingen op.  
  • Je limiet buiten abonnement is meteen actief.  
  • Wil je de limiet veranderen of uitschakelen? Dat doe je op dezelfde manier. Om uit te schakelen, zet je de knop gewoon terug uit.  
  • Ga naar de klantenzone, klik op "Beperk je mobiel gebruik", daarna op "Beheer je limiet buiten abonnement".
  • Kies het bedrag dat je maximaal wil uitgeven bovenop je abonnement. Je limiet buiten abonnement is meteen actief.  
  • Wil je de limiet aanpassen of uitschakelen? Dat doe je op dezelfde manier. 

Wat wordt er geblokkeerd met deze limiet?

Het gaat om een limiet buiten abonnement. Dit betekent dat je ermee de kosten beperkt die niet inbegrepen zitten in je abonnement. Alles binnen je abonnement, kan je gewoon blijven gebruiken.  

Een voorbeeld

Je hebt een BASE 20 en activeert een limiet buiten abonnement van € 5. Je koopt enkele tickets van De Lijn voor een totaal van € 5 en bereikt dus je limiet buiten abonnement. 

Eens je limiet bereikt is... 

  •  ...kan je wel nog: telefoneren en sms’en, surfen (als je data nog niet opgebruikt is).  
  • ...kan je niet meer: bellen naar betalende nummers, betalen voor diensten van derden, andere kosten maken buiten abonnement. Aankopen via PayByMobile worden ook geblokkeerd. 

Je limiet pas je op elke moment gemakkelijk aan in de My BASE-app of in My BASE. Je aanpassingen gaan meteen in!