Alles over je online bestelling

Op zoek naar meer informatie over het verloop van online bestellingen bij BASE? Op deze pagina ontdek je alles in detail. 

Een bestelling plaatsen (abonnement, herlaadkaart, simkaart, toestel, ...)

Bestelling net geplaatst? Hoera! Je krijgt van ons meteen een bevestigingsmail. De volgende werkdag sturen we je pakketje of simkaart op. Let op: dat gaat alleen als…

  • je de juiste gegevens doorgaf,
  • je geen openstaande facturen bij ons hebt
  • en, als je een toestel nam, dat toestel in voorraad is.

We houden je verder op de hoogte over je bestelling via e-mail. Het pakketje is binnen maximum 3 werkdagen bij jou.

Goed om te weten: met de Track & Trace-link van PostNL weet je waar je smartphonebestelling zich bevindt. Je simkaart krijg je via Bpost.

Je nummer behouden met een nieuwe lijn?

Je bestelt een nieuw abonnement of een nieuwe herlaadkaart, maar wil je mobiel nummer behouden? Breng ons daarvan online of via een shopmedewerker in een BASE Shop op de hoogte.

Belangrijk: zorg dat je tijdens het overdragen van je nummer niet in het buitenland bent, want je eerste oproep moet je vanuit België doen. Toch in het buitenland? Je hebt dan tijdelijk geen bereik, tot je weer in België bent.

Heb je een abonnement bij een andere operator?

Geen probleem, wij zorgen voor je opzeg.

Opgelet: heb je een contract bij je huidige operator? Dan betaal je mogelijks een vergoeding bij hen. Heb je een herlaadkaart bij een andere operator? Gebruik je belwaarde op voor de datum van overzetting. Zo ben je ze niet kwijt.

Mijn bestelling betalen

In de online BASE-shop kan je met VISA, Mastercard of Bancontact betalen. Je hebt daarvoor wel een digipass (kaartlezer) nodig. Je kan ook betalen met de app van je bank of met de Bancontact-app (Payconiq by Bancontact).

Een paar dagen na je bestelling ontvang je een aankoopbewijs. Dat bewijs is handig wanneer er bv. een probleem zou zijn met je toestel. Heb je je aankoopbewijs niet (meer)? Contacteer ons.

Belangrijk: lukt je betaling niet of krijg je een foutmelding? Lees hoe je dit best oplost. 

Wist je dat ...

  • BASE samen met Ingenico werkt, de marktleider in e-commerce en online betalingen? Zij garanderen je een 100%-veilige betaling.
  • je je aankoop terugvindt onder ‘BASE online shop’ op je rekeningafschrift. 

Betaald, maar geen bevestigingsmail ontvangen?

Contacteer ons en bezorg ons je betalingsbewijs. We verwerken je bestelling zo snel mogelijk.

Mijn bestelling aanpassen/annuleren

Heb je je bestelling net afgerond, maar wil je graag nog iets aanpassen? Of heb je je bedacht en wil je je bestelling annuleren?  Dat kan gebeuren.

Goed om te weten: per ongeluk een verkeerd leveringsadres doorgegeven voor je pakketje? Neem dan best contact op met onze koerierdienst PostNL. Wij kunnen het adres niet meer wijzigen.

Je abonnement of herlaadkaart aanpassen

Wil je je keuze aanpassen na je bestelling? Activeer je simkaart zodra je ze krijgt. Als je simkaart actief is, kan je in de klantenzone een ander abonnement of herlaadtarief kiezen.

Opgelet: heb je een abonnement genomen in combinatie met een smartphone? Dan moet je eerst je smartphone annuleren/weigeren. 

Je simkaart, abonnement of herlaadtarief aanpassen

Je moet niets doen. Je krijgt nog een simkaart via de post, maar die mag je gewoon weggooien. Zolang je ze niet activeert, is je simkaart niet actief. We rekenen je er dan ook niets voor aan omdat je abonnement pas begint te lopen vanaf activatie.

Je toestel annuleren

Na je bestelling heb je 14 dagen om je te bedenken, en om dus gebruik te maken van je herroepingsrecht.

Je kan ook het pakketje weigeren wanneer de koerier het komt leveren. We storten het bedrag dan gewoon terug.

Mijn bestelling volgen

Wij sturen je simkaart of simkaart met toestel de werkdag na je bestelling op, als…

  • je de juiste gegevens doorgaf
  • je geen openstaande facturen bij ons hebt
  • en, als je een toestel nam, dat toestel in voorraad is.

Het pakketje is dan binnen maximum 3 werkdagen bij jou.

Bestelde je een simkaart + smartphone? Je ontvangt een e-mail van PostNL (het koeriersbedrijf waar BASE mee samenwerkt) met een link naar de Track & Trace van je pakketje. Zo weet je waar je bestelling zich bevindt.  De koerier van PostNL levert je pakket volledig gratis.

  • Ben je niet thuis? Dan brengt de koerier je pakket naar een afhaalpunt.
  • Je hebt 7 dagen tijd om je pakket in het afhaalpunt op te halen. De koerier laat je de gegevens van dat afhaalpunt achter. Haal je het pakketje niet (op tijd) op? Dan komt het terug naar ons.

Als je een abonnement zonder smartphone bestelde, sturen we je simkaart op via de post en krijg je ze binnen de kortste keren in je brievenbus

Pakket niet ontvangen?

Het pakket is volgens Track & Trace afgeleverd, maar jij hebt niets ontvangenContacteer ons en hou zeker je bestelnummer bij de hand. Dat vind je terug in de e-mails die je na je bestelling kreeg. We helpen je zo snel mogelijk.

Toestel stuk?

Is je toestel stuk geleverd? Lees hoe je dit best oplost. 

Probleem met mijn online bestelling

Heb je problemen om je betaling uit te voeren? Heb je geen pakket ontvangen? Lukt de registratie niet of is je toestel stuk bij ontvangst? Lees hoe je mogelijk problemen met je online bestelling oplost.