Pukcode vinden en toestel deblokkeren

Wat is het verschil tussen pin- en pukcode?

  • Pincode

Je pincode is een code die toegang geeft tot je toestel. Je moet hem ingeven telkens als je je toestel aanzet. Bij aankoop van een simkaart krijg je een pincode die je achteraf nog kan wijzigen. 

Lees meer over de pincode. 

  • Pukcode

Je pukcode komt van pas wanneer je toestel voor één on andere reden geblokkeerd is. De pukcode is typisch langer dan de pincode. 

Waar vind ik mijn pukcode?

  • In je klantenzone, onder "Je simkaarten";
  • Op/in de verpakking van je simkaart.

Toch niet gevonden? Bel naar 1999 met je BASE-nummer en kies voor "Administratieve vragen". Bel je met een ander nummer (niet-BASE)? Bel dan naar 0486 19 19 99. Vergeet de landcode voor België (+32) niet als je vanuit het buitenland telefoneert. 

Hoe deblokkeer ik mijn simkaart?

Gaf je 3 keer een foutieve pincode in? Dan is je toestel geblokkeerd en moet je je pukcode gebruiken. Geef de pukcode in en kies daarna een nieuwe pincode

Tip: kies geen te gemakkelijke codes, zoals 1111 of je geboortejaar. Zo is je toestel beter beveiligd.

Simkaart geweigerd?

Krijg je de melding ‘Simkaart geweigerd’? Haal je simkaart even uit je toestel, steek daarna het kaartje opnieuw in je toestel. 

Geen verandering?

Je gaf waarschijnlijk tien keer een verkeerde pukcode in? Dan ontvang je de melding ‘Simkaart geweigerd’. Dit betekent dat we je simkaart afsloten om je toestel en persoonlijke gegevens te beschermen.

Dit betekent ook dat je simkaart niet meer bruikbaar is. Koop een nieuwe simkaart via de klantenzone of in een BASE Shop.