Alles over je pincode

Wat is het verschil tussen pin- en pukcode?
  • Pincode
    Je pincode is een code die toegang geeft tot je toestel. Je moet hem ingeven telkens als je je toestel aanzet. Bij aankoop van een simkaart krijg je een pincode die je achteraf nog kan wijzigen. 
    Goed om te weten: je krijgt 3 pogingen om je pincode in te geven. 3 keer verkeerd? Dan blokkeert je toestel en moet je je pukcode gebruiken. 
  • Pukcode
    Je pukcode komt van pas wanneer je toestel voor één on andere reden geblokkeerd is. De pukcode is typisch langer dan de pincode. 
    Lees meer over de pukcode. 
Veelgestelde vragen over de pincode

Op zoek naar je pincode? Je kan hem op 2 manieren terugvinden:

  • op je simkaart als je een fysieke simkaart hebt;
  • in My BASE onder “Je simkaarten” als je een fysieke simkaart of eSIM hebt.

Ga naar de telefoonfunctie van je toestel, geef deze code in en druk op bellen: 

* * 04 * [oude pincode] * [nieuwe pincode] * [nieuwe pincode] #

Tip: kies geen te gemakkelijke codes, zoals 1111 of je geboortejaar. Zo is je toestel beter beveiligd.

Haal je simkaart even uit je toestel, steek daarna het kaartje opnieuw in je toestel. 

Geen verandering?

Je gaf waarschijnlijk tien keer een verkeerde pukcode in? Dan ontvang je de melding ‘Simkaart geweigerd’. Dit betekent dat we je simkaart afsloten om je toestel en persoonlijke gegevens te beschermen.

Dit betekent ook dat je simkaart niet meer bruikbaar is. Koop een nieuwe simkaart via My BASE.