Je pincode is een code die toegang geeft tot je toestel. Je moet hem ingeven telkens als je je toestel aanzet. Bij aankoop van een simkaart krijg je een pincode die je achteraf nog kan wijzigen.
Goed om te weten: je krijgt 3 pogingen om je pincode in te geven. 3 keer verkeerd? Dan blokkeert je toestel en moet je je pukcode gebruiken.
Je pukcode komt van pas wanneer je toestel voor één on andere reden geblokkeerd is. De pukcode is typisch langer dan de pincode.
Op zoek naar je pincode? Je kan hem op 2 manieren terugvinden:
Ga naar de telefoonfunctie van je toestel, geef deze code in en druk op bellen:
* * 04 * [oude pincode] * [nieuwe pincode] * [nieuwe pincode] #
Tip: kies geen te gemakkelijke codes, zoals 1111 of je geboortejaar. Zo is je toestel beter beveiligd.
Haal je simkaart even uit je toestel, steek daarna het kaartje opnieuw in je toestel.
Geen verandering?
Je gaf waarschijnlijk tien keer een verkeerde pukcode in? Dan ontvang je de melding ‘Simkaart geweigerd’. Dit betekent dat we je simkaart afsloten om je toestel en persoonlijke gegevens te beschermen.
Dit betekent ook dat je simkaart niet meer bruikbaar is. Koop een nieuwe simkaart via de klantenzone of in een BASE Shop.