Meldingen voor je mobiel verbruik beheren

Meldingen voor je mobiel verbruik helpen je je verbruik in de gaten te houden en ongewenste extra kosten te vermijden. Je kan ze gemakkelijk in- en/of uitschakelen. 

1. Meldingen limiet mobiel verbruik bereikt

Je ontvangt automatisch een sms wanneer je 90% en 100% van je optie voor mobiel internet in het buitenland verbruikt hebt. Blijf je daarna mobiel internet gebruiken in het buitenland? En heb je de meldingsdienst geactiveerd? Dan krijg je een sms bij een extra verbruik van 90% en 100% van de standaardlimiet (€ 60,50 incl. btw).

  • Voorbeeld

Je hebt een dataroamingoptie van 5 GB. Je krijgt een eerste sms wanneer je 4,5 GB opgebruikt hebt (90%) en een tweede wanneer je de 5 GB volledig opgebruikt hebt (100%)

Blijf je daarna mobiel internet gebruiken in het buitenland? Dan krijg je bij een limiet van € 60,50 een derde sms bij een extra verbruik van € 54 (incl. btw) en een vierde bij een totale extra verbruik van € 60,50 (incl. btw). Bij de vierde sms blokkeren we je dataverbruik in het buitenland.

  • Tip

Surfte je voor € 60,50 bovenop je abonnement? Dan blokkeren we je mobiel internet in het buitenland tijdelijk om ongewenste extra kosten te vermijden. Wil je toch nog blijven surfen? Stuur dan “DATAROAMINGCONTINUE” via sms naar 8580.  

  • Opgelet

Bij onze derde sms (bij verbruik van 90 % bovenop je abonnement) mag je alvast DATAROAMINGCONTINUE sms’en naar 8580. Dan blijf je gewoon mobiel internet in het buitenland gebruiken, maar word je niet meer gewaarschuwd bij een verbruik van € 60,50 tijdens de lopende facturatieperiode of kalendermaand.

Pas bij de start van een nieuwe facturatieperiode (voor klanten met een abonnement) of een nieuwe kalendermaand (voor klanten met herlaadkaart) treedt Mobiel internet alert opnieuw in werking.

2. Meldingen voor mobiel internet in- en uitschakelen

Om Mobiel internet alert uit te schakelen, stuur je een sms met de boodschap ENDROAMINGALERT naar 8580. Heb je je bedacht en wens je meldingen toch nog te ontvangen? Sms dan YESROAMINGALERT naar 8580.

Opgelet: pas bij de start van een nieuwe facturatieperiode (voor klanten met een abonnement) of een nieuwe kalendermaand (voor klanten met herlaadkaart) treden mobiel internet meldingen opnieuw in werking.

3. Meldingen voor mobiel internet in- en uitschakelen voor Internet Anywhere klanten

BASE maakt het Internet Anywhere klanten ook gemakkelijk. Als je de meldingsdienst activeert, waarschuwen we je over je dataverbruik in het buitenland. Je ontvangt de sms-meldingen via de sms-tool van je USB-modem.



Terug naar het overzicht