Eerste factuur/aanrekening lezen als nieuwe klant

Nieuw abonnement? Dan is je eerste aanrekening wat hoger dan verwacht. Dat komt omdat je eenmalig voor twee verschillende periodes betaalt. We leggen het je uit.

Je eerste aanrekening

Met je nieuwe abonnement kan je meteen bellen, sms’en en surfen. Ongeveer 7 dagen nadat je klant werd, krijg je je eerste aanrekening. Die bevat niet alleen de normale abonnementskosten voor de volgende maand, maar ook je verbruik van die eerste dagen (overgangsperiode).

Dat berekenen we eenmalig prorata: we nemen je verbruik voor een volledige maand (30 of 31 dagen) en rekenen dat om naar de dagen vanaf activering tot aan je eerste aanrekening. Daarom valt je eerste aanrekening hoger uit dan verwacht.

Je abonnement van € 29 omvat 22 GB data per maand. Omgerekend is dat 0,7 GB data per dag. Krijg je je eerste factuur bijvoorbeeld 7 dagen na activering, kan je dus ongeveer 4,9 GB (0,7 GB x 7 dagen) verbruiken. De prijs van je abonnement voor die 7 dagen wordt ook prorata berekend (€ 29 / 31 dagen = € 0,93 per dag gedurende 7 dagen).    

Je volgende aanrekeningen

Je volgende aanrekeningen zullen alleen de normale abonnementskosten bevatten. Tenzij je extra’s koopt zoals bustickets, spelletjes, apps, … Die kosten verschijnen altijd boven op je normale abonnementskosten. 

Goed om te weten

  • Vraag je je af waarom de overgangsperiode ongeveer 7 dagen duurt? Da's simpelweg de verwerkingstijd die we nodig hebben bij BASE om je aanrekening te kunnen aanmaken in onze systemen.
  • De datum waarop je je abonnement bestelde bepaalt je facturatiedatum. Bijvoorbeeld: je bestelt je abonnement op 16 november. Dan valt je facturatiedatum op 24 november. Je krijgt dan iedere maand rond de 24ste je aanrekening.
  • Je vindt je laatste aanrekeningen terug in de klantenzone of in de My BASE-app.

Nieuw abonnement of van abonnement veranderd? Dan is je eerste factuur wat hoger dan verwacht. Dat komt omdat je eenmalig voor twee verschillende periodes betaalt. We leggen het je uit.

Je eerste factuur

Met je nieuwe abonnement kan je meteen bellen, sms’en en surfen. Ongeveer 7 dagen nadat je klant werd, krijg je je eerste factuur. Die bevat niet alleen de normale abonnementskosten voor de volgende maand, maar ook je verbruik van die eerste dagen (overgangsperiode).

Dat berekenen we eenmalig prorata: we nemen je verbruik voor een volledige maand (30 of 31 dagen) en rekenen dat naar de dagen vanaf activering tot aan je eerste factuur. Daarom valt je eerste factuur hoger uit dan verwacht.

Je abonnement van € 29 omvat 70 GB data per maand. Omgerekend is dat ongeveer 2,3 GB data per dag. Tijdens de overgangsperiode van 7 dagen voor je eerste factuur, kan je dus ongeveer 16,1 GB (2,3 GB x 7 dagen) verbruiken. De prijs van je abonnement voor die 7 dagen wordt ook prorata berekend (€ 29 / 31 dagen = € 0,93 per dag gedurende 7 dagen).

Je volgende facturen

Je volgende facturen zullen alleen de normale abonnementskosten bevatten. Tenzij je extra’s koopt zoals bustickets, spelletjes, apps, … Die kosten verschijnen altijd boven op je normale abonnementskosten. 

Goed om te weten

  • Vraag je je af waarom de overgangsperiode ongeveer 7 dagen duurt? Da’s simpelweg de verwerkingstijd die we nodig hebben bij BASE om je factuur te kunnen aanmaken in onze systemen. 
  • De datum waarop je je abonnement bestelde bepaalt je facturatiedatum. Bijvoorbeeld: je bestelt je abonnement op 16 november. Dan valt je facturatiedatum op 24 november. Je krijgt dan iedere maand rond de 24ste je aanrekening. 
  • Je vindt je laatste facturen terug in de klantenzone of in de My BASE-app.