Alles weten over de digitale aanrekening/factuur

Vanaf nu sturen we je aanrekeningen/facturen via e-mail/sms: dit noemen we de digitale aanrekening/factuur. Zo kan je ze snel en eenvoudig online raadplegen en betalen.

Wil je overschakelen naar de digitale aanrekening/factuur? Aarzel dan niet, het is 100% veilig, gemakkelijk ... èn gewoonweg groen!

Let's go digital!

Een digitale aanrekening/factuur biedt meer voordelen dan de papieren versie:

  • je aanrekening/factuur komt digitaal enkele dagen vroeger aan dan per post;
  • je raadpleegt/beheert/betaalt je aanrekeningen/facturen waar je ook bent met de My BASE-app;
  • je vindt een gedetailleerd overzicht van je verbruik (niet meer beschikbaar op papier);
  • je facturen/aanrekeningen van de laatste 24 maanden blijven beschikbaar in de app en de klantenzone.

Betalen in 1, 2, 3

Hoe blijf ik op de hoogte?

Zodra een nieuwe aanrekening/factuur online beschikbaar is, brengen we je op de hoogte via e-mail en/of sms (afhankelijk van je voorkeuren). We geven ook meteen het factuurbedrag mee. Zo kom je niet voor verrassingen staan en betaal je in enkele seconden via de My BASE-app of de klantenzone. 

Op de hoogte enkel via sms/e-mail of liever beide? Dit pas je gemakkelijk aan in je instellingen.  

E-mail

In de e-mail vind je de betalingsinformatie en een gepersonaliseerde link naar je aanrekening/factuur.

Daarbij heb je ook allerlei handige icoontjes om rechtstreeks naar Doccle of naar de My BASE-app te gaan. 

Eens in de My BASE-app zie je een betaalknop waarmee je je aanrekening/factuur in enkele seconden betaalt.  

Heb je de domiciliëring geactiveerd? Dan gebeurt de betaling automatisch en hoef je je geen zorgen te maken: je betalingen komen altijd op tijd binnen!

Goed om te weten: betaal je via domiciliëring? Dan zie je geen betaalknop in de My BASE-app of de klantenzone. 

Lees meer over de betaling via domiciliëring

Sms

Daarin vind je een link naar de My BASE-app om de details van je aanrekening/factuur te raadplegen. In de app vind je een knop om de betaling uit te voeren. 

Heb je de domiciliëring geactiveerd? Dan gebeurt de betaling automatisch en hoef je je geen zorgen te maken: je betalingen komen altijd op tijd binnen!

Goed om te weten: betaal je via domiciliëring? Dan zie je geen betaalknop in de My BASE-app of de klantenzone. 

Lees meer over de betaling via domiciliëring

100% veilig!

Safety first! Elektronische facturen/aanrekeningen zijn 100% veilig. Als iemand drie keer na elkaar een verkeerde login of wachtwoord ingeeft, sluiten we de toegang af.

Bovendien kan alleen de beheerder alle facturen/aanrekeningen raadplegen. Pas je beheerdersvoorkeuren aan via Mijn gegevens - Gebruikersgegevens in de klantenzone.

Wist je dat...

De Belgische wetgeving bepaalt dat sinds 1 januari 2013 papieren en elektronische facturen/aanrekeningen gelijk worden behandeld. Je factuurgegevens kunnen zowel op papier als via elektronische weg verstuurd en ontvangen worden. Dat principe staat in de Europese Richtlijn die de factureringsregels bepaalt. De Belgische btw-administratie heeft dit principe ook in de Belgische regelgeving ingeschreven. Voor meer informatie, surf je naar https://efactuur.belgium.be/nl.