Je huidige gsm-nummer wanneer je van abonnement of provider verandert

Of je nu al BASE-klant bent of nog niet, jij hebt de touwtjes in handen als het gaat over je gsm-nummer.  

Je kan er als nieuwe klant voor kiezen om gratis een nieuw nummer te nemen of je huidige nummer (van je vorige provider) naar BASE over te dragen. BASE regelt gratis en snel de overstap voor jou. 

Verander je als bestaande klant van abonnement? Dan gaat je nummer gewoon mee, tenzij je voor een nieuw nummer kiest. 

Om je nummer naar BASE over te zetten, hebben we je huidige mobiele nummer en je simkaartnummer of accountnummer nodig. Die info vind je in de klantenzone van je vorige provider, op je aanrekening of kan je ook gewoon opvragen bij je oude provider. BASE zet je nummer binnen de 24 uur over. 

Je wordt via sms verwittigd als je oude netwerk wegvalt. Als dat gebeurt, stop je je BASE-simkaart in je toestel. Dan ben je klaar om te gaan! 

Belangrijk: zorg dat je tijdens het overdragen van je nummer niet in het buitenland bent, want je eerste oproep moet je vanuit België doen. Toch in het buitenland? Je hebt dan tijdelijk geen bereik tot je weer in België bent! 

Bestel je je (nieuwe) simkaart/abonnement… 

  • online of in de My BASE-app? Duid dan tijdens je bestelling aan dat je je nummer wil behouden. Vul je persoonlijke gegevens in en geef het mobiel nummer dat je wil overdragen door zodat we verder aan de slag kunnen. Zodra je je simkaart krijgt, kan je ze activeren. Tijdens die activatie hebben we ook je huidig simkaartnummer of accountnummer nodig.